Πέμπτη 16 Απριλίου 2020

θεατρικά και ευχές

ημέρα 36η


η ώρα της Δ τάξης

Νίκος Μπ



 Εύχομαι σε  όλους τους δασκάλους και συμμαθητές μου 
Καλό Πάσχα 
και σύντομα να ξαναβρεθούμε. 
Καλή Ανάσταση!


η ώρα της θεατρικής αγωγής

Η κυρία λέει:
 Λίγα θεατρικά
για να παίζουμε ακόμα περισσότερο!


δραστηριότητα 1:

Διαβάστε ένα από τα αγαπημένα σας παραμύθια (απλή ανάγνωση). 
Μπορείτε να επιλέξετε ένα κείμενο από το Ανθολόγιο της τάξης σας. 
Στη συνέχεια αφηγηθείτε την ιστορία σε κάποιον δικό σας (προτιμήστε να έχετε ακροατήριο) αλλά αυτή τη φορά προσπαθήστε να “χρωματίσετε” τη φωνή σας, ανάλογα 
με το ποιος μιλάει, 
ανάλογα με τη διάθεση αυτού που μιλάει, 
το πώς αισθάνεται. 
Επίσης, βάλετε όσο μπορείτε περισσότερους ήχους που να ταιριάζουν στην ιστορία (μιμηθείτε τον κάθε ήχο με το στόμα, τα χέρια, τα πόδια σας ή με όποιον άλλον τρόπο θέλετε. 
Ο ήχος μπορεί να είναι κάποιος ήχος της φύσης, κάποιο ζωάκι που ίσως ακούγεται από μακριά, μια μελωδία). 
Θα δείτε ότι βάζοντας χρώμα στη φωνή σας και ήχους, η ιστορία σας θα μεγαλώσει και θα γίνει πιο “πλούσια”.

Πρόταση: Ο ποντικός και η θυγατέρα του. 

Διαβάστε εδώ μια εκδοχή του παραμυθιού: 


Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένας ποντικός και είχε µια κόρη πολύ όµορφη. Ήθελε να την παντρέψει, µα δεν ήθελε να τη δώσει σε ποντικό. Εκεί που σκεφτόταν, βλέπει τον ήλιο να λάµπει. Α! είπε µε τον νου του “αυτός είναι γαµπρός για το κορίτσι µου”. Χωρίς να χάσει καιρό, την παίρνει και πάει στο παλάτι του ήλιου. 
–Ήλιε, την παίρνεις την κόρη µου γυναίκα; ∆εν θέλω να τη δώσω σ’ άλλον τόσο όµορφη και έξυπνη που είναι. Μόνο είσαι άξιος για την κόρη μου. Εσύ που είναι τόσο όµορφος και δυνατός. 
– Αχ! -του λέει ο ήλιος, για να τον ξεφορτωθεί- δεν είµαι εγώ, όπως µε νομίζεις, δυνατότερος απ’ όλους στον κόσµο. ∆ες εκείνα τα σύννεφα, αν µε πλακώσουνε, σκοτεινιάζω και τίποτα δεν µπορώ να κάνω. Πήγαινε σ’ αυτά και θα πετύχεις σίγουρα.

Ο ποντικός σηκώνεται και πάει στα σύννεφα. Μα κι εκεί σκούρα τα βρήκε. 

– Βλέπεις τον αέρα; -του είπαν τα σύννεφα- αυτός όταν φυσά εµείς σκορπιζόµαστε και χάνουµε τα κοµµάτια µας. Πήγαινε στον αέρα λοιπόν.

Τότε ο ποντικός παίρνει την κόρη του και πάει στον άνεμο και του λέει µε τι σκοπό ήρθε σ’ αυτόν. 
–Μετά χαράς, καηµένε ποντικέ, θα την έπαιρνα την όµορφή σου την κόρη, µα δεν είµαι εγώ, όπως µε νομίζεις, δυνατός. Πήγαινε κει σ’ εκείνον τον πύργο. Τον βλέπεις; Σαράντα χρόνια φυσώντας δεν µπόρεσα να τον ρίξω κάτω. 

Να µην τα πολυλογούµε, πηγαίνει και στον πύργο και του λέει τα ίδια. Ο πύργος τότε γυρίζει και του λέει: 
-Ποντικέ, ακούς µια βοή µέσα στους τοίχους µου; Τι νομίζεις πως είναι; Αντρειωµένα θεριά, ποντικοί, που µε κατατρώνε και κοντεύουνε να µε ρίξουνε κάτω. Απ’ τους ποντικούς περισσότερο αντρειωµένος και δυνατός κανείς δεν είναι στον κόσµο και καθόλου κανένα να µην ακούς. 

Τότε ο ποντικός κατάλαβε το λάθος του και αποφασίζει να παντρέψει την κόρη του μ’ έναν αντρειωµένο και όµορφο ποντικό, όπως επιθυμούσε κι εκείνη από την αρχή. 


δραστηριότητα 2


Φτιάξτε μια ιστορία με αρχή, μέση και τέλος, όπου θα ακούγονται οι παρακάτω ήχοι. Διαλέξτε ένα από τα τρία σύνολα ήχων.

(1)
ήχος ξυπνητηριού
ήχος υγρού που χύνεται σε ποτήρι
ήχος πόρτας που ανοίγει
ήχος πόρτας που κλείνει
ήχος από κόρνες αυτοκινήτων

(2)
ήχος κουδουνιού πόρτας
ήχος ηλεκτρικής σκούπας
ήχος ραδιοφώνου
ήχος νερού βρύσης
ήχος τηλεφώνου

(3)
ήχος κόκκορα (κικιρίκου)
ήχος αργών βημάτων
κελάηδισμα πουλιών
ήχος βροχής 
ήχος αέρα που φυσά

Παράδειγμα:
Ήχος κοκοριού (κικιρίκουουουου) ------ 
Αφήγηση: Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα ήσυχο χωριό κλπ...
ή
Ήχος από κόρνες (μπίιιπ μπίιιιπ) ------ 
Αφήγηση: [...] όταν έφτασαν στην πόλη, το πρώτο πράγμα που σκέφτηκε κλπ...


Παιδιά, αυτή η δραστηριότητα
αξίζει να μπει στην καθημερινότητά μας. 
Θα είναι οι ήχοι του σπιτιού
και όπως ζούμε κάθε μέρα μέσα του. 


Μιμηθείτε
τον ήχο που κάνουν οι 
παντόφλες σας,
τα ψιθυρίσματα 
της μαμάς,
το θρόισμα της κουρτίνας,
το τρίξιμο του 
καναπέ,
τις ετοιμασίες για την 
ΑΝΑΣΤΑΣΗ!


Παιδιά, μέχρι την άλλη φορά,
να είστε πάντα καλά!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου