Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021

Αφιέρωμα στην Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

  Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021,μεσημέρι



Η Στ τάξη λέει:

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος (στις 5/6) η Στ’ τάξη του 5ου Δ.Σχ. Ναυπλίου πραγματοποίησε περίπατο περίπου 5 χιλιομέτρων με περιβαλλοντικές δραστηριότητες από το χώρο του σχολείου προς την παραλία της Καραθώνας μέσω του περιπατητικού χωματόδρομου Αρβανιτιάς – Καραθώνας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες

  • προχώρησαν σε αναγνώριση της χλωρίδας και πανίδας του τόπου τους,
  • δημιούργησαν το κουτί του οικοσυστήματος στο οποίο συγκέντρωσαν είδη φυτών (αρωματικά, άνθη κ.ά.), πετρώματα, φτερά πουλιών
  • πήραν συνέντευξη από λουόμενους (παραθέτουμε μια σύντομη συνομιλία με τον κάτοικο και εικαστικό της πόλης Φρανσέσκο Μορέττι)
  • φωτογράφισαν διάφορα στοιχεία και σημεία της διαδρομής
  • σχεδίασαν το περιβάλλον
  • συζήτησαν για τις δραστηριότητες του ανθρώπου (αναρρίχηση, κολύμβηση, ψάρεμα, τρέξιμο, ποδήλατο κ.ά.)
  • έκαναν επιτόπια δειγματοληπτική έρευνα για τα είδη σκουπιδιών που απορρίπτονται στη φύση
  • έφτιαξαν 2 πινακίδες για ανθρώπους με δυσκολία στην όραση (σε γλώσσα Braille) με πινέζες
  • και φυσικά διασκέδασαν και ψυχαγωγήθηκαν όπως ξέρουν καλύτερα από όλους!


Συνέντευξη με τον κ. Φρανσέσκο Μορέττι, κάτοικο της περιοχής και εικαστικό

Μαθητές/τριες: Πώς σας φαίνεται η Αρβανιτιά και η διαδρομή μέχρι το Νεράκι;

Φρ. Μορέττι: Είναι πάρα πολύ ωραία! Είμαι πολύ χαρούμενος που μένω στο Ναύπλιο και πιστεύω πως είμαστε τυχεροί που μπορούμε να περπατήσουμε σ’ αυτόν τον όμορφο τόπο…

- Θεωρείτε ότι ο άνθρωπος έχει παρέμβει σημαντικά στη φύση εδώ πέρα;

- Όχι αρκετά. Ευτυχώς ο χώρος έχει μείνει ακόμα κάπως καθαρός. Υπάρχουν απλοί πολίτες που μαζεύουν και τα σκουπίδια. Μόλις μάζεψα δύο παρατημένα τσίγκινα κουτάκια από την παραλία, οπότε πιστεύω το ίδιο εύκολο θα ήταν και γι’ αυτόν που τα παράτησε να τα έχει πετάξει στον κάδο.

- Τι έχετε να πείτε για την πρόσβαση σε ΑμεΑ, είναι κατάλληλη η περιοχή;

- Νομίζω ότι υπάρχουν περιθώρια να γίνουν πράγματα από τη μεριά του Δήμου, τουλάχιστον να μπορεί κάποιος άνθρωπος να έρθει στην παραλία αυτή και να τη χαρεί όπως οι υπόλοιποι, αυτό μπορούμε να πούμε ότι λείπει.

- Εμείς προσπαθήσαμε να βάλουμε πινακίδες σε γλώσσα Braille. Θεωρείτε ότι θα μπορούσε να δώσει κάποιο μήνυμα όλο αυτό;

- Ναι, ασφαλώς. Είναι βέβαια σε συμβολικό επίπεδο αλλά και αυτό μπορεί να δώσει ένα παράδειγμα, μια κατεύθυνση για να ακολουθήσει κάτι πιο οργανωμένο.

- Σας ευχαριστούμε πολύ!

- Κι εγώ, να είστε καλά! 

Τέλεια!


Μέχρι την άλλη φορά 

να είστε καλά, παιδιά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου