Τρίτη 7 Απριλίου 2020

θέατρο και επιτραπέζια

ημέρα 27η



η ώρα του επιτραπέζιου παιχνιδιού

από τα αδέρφια

Νικόλα και Κωνσταντίνο 



Καλημέρα !

Ευχόμαστε να είστε όλοι καλά !

Σας στέλνουμε ένα επιτραπέζιο που φτιάξαμε με μαθηματικά, γλώσσα, μουσική, αγγλικά, αλλά περιγράφουμε επίσης συναισθήματα και κάνουμε γυμναστική ! Έτσι θυμόμαστε διασκεδάζοντας ! Είναι τεράστιο, περίπου ένα μέτρο. Στο πρώτο παιχνίδι που παίξαμε νίκησε ο Κωνσταντίνος και στο δεύτερο παιχνίδι νίκησε ο Νικόλας. Σήμερα ποιος θα κερδίσει άραγε; 

Γεια σε όλους τους συμμαθητές μας! 
Ευχόμαστε να ξαναβρεθούμε μαζί σύντομα!

Κωνσταντίνος - Νικόλας Σ








ευχαριστούμε!




άλλες ιδέες;


η ώρα του θεατροπαιδαγωγικού παιχνιδιού

η κυρία λέει:

Διαβάστε το παραμύθι του Ροντάρι Η Χώρα του “ξε” (με τη βοήθεια των δικών σας τα πιο μικρά παιδάκια)

 Τζάνι Ροντάρι, «Η Χώρα του “ξε”» (Από τα Παραμύθια απ’ το τηλέφωνο. Απόδοση: Άννα Παπασταύρου, εκδόσεις Μεταίχμιο).

Ο Τζοβάνι ο Χασομέρης ήταν σπουδαίος ταξιδευτής. Σε κάποιο από τα πολλά ταξίδια του, έτυχε να βρεθεί στη χώρα του “ξε”. Ρώτησε έναν ντόπιο, που δροσιζόταν κάτω από ένα δέντρο: 
- Μα τι σόι χώρα είναι αυτή; Ο ντόπιος αντί γι’ απάντηση, έβγαλε από την τσέπη του ένα ξυράφι και το έδειξε στο μικρό Τζοβάνι, ανοίγοντάς το διάπλατα στην παλάμη του χεριού του. 
- Το βλέπετε αυτό; 
- Είναι ένα ξυράφι. 
- Λάθος. Είναι ένα “ξεξυράφι”, δηλαδή ένα ξυράφι με το “ξε” μπροστά. Χρησιμεύει στο να κάνει τα μολύβια να φυτρώνουν πάλι, όταν έχουν ξυστεί πολύ, και είναι πολύ χρήσιμο στα σχολεία. 
- Υπέροχο, είπε ο Τζοβάνι. Και μετά; 
- Μετά έχουμε την “ξεκρεμάστρα”. 
- Την κρεμάστρα, θέλετε να πείτε. 
- Η κρεμάστρα χρησιμεύει σε πολύ λίγα πράγματα, αν δεν έχετε παλτό να κρεμάσετε πάνω της. Με την “ξεκρεμάστρα” μας όμως όλα είναι εντελώς διαφορετικά. Μ’ αυτή δε χρειάζεται να κρεμάς τίποτα, γιατί ό,τι χρειάζεται είναι ήδη κρεμασμένο. Αν θέλετε παλτό, πάτε και το ξεκρεμάτε. Όποιος έχει ανάγκη από σακάκι, δε χρειάζεται να πάει να το αγοράσει: περνάει από την ξεκρεμάστρα και το ξεκρεμάει. Έχουμε ξεκρεμάστρα για τα καλοκαιρινά και για τα χειμωνιάτικα, για αντρικά και για γυναικεία ρούχα. Έτσι κάνουμε οικονομία. 
- Τέλεια. Κι έπειτα; 
- Έπειτα έχουμε την “ξεφωτογραφική” μηχανή, που αντί να βγάζει φωτογραφίες, βγάζει γελοιογραφίες, κι έτσι γελάμε πολύ. Και έχουμε, βέβαια, και το “ξεκανόνι”. 
- Ουοουου, φοβάμαι. 
- Μη φοβάστε καθόλου. Το “ξεκανόνι” είναι το αντίθετο του κανονιού, και χρησιμεύει στο να ξεκάνει τον πόλεμο. 
- Και πώς λειτουργεί; 
- Πανεύκολο. Μπορεί κι ένα παιδάκι να το χειριστεί. Αν γίνει πόλεμος, σφυρίζουμε με την “ξεσάλπιγγα”, ρίχνουμε μία βολή με το “ξεκανόνι” κι αμέσως ο πόλεμος σταματάει. 
Είναι θαυμάσια αυτή η Χώρα του “ξε”.


Μετά την ανάγνωση/αφήγηση του παραμυθιού, επιλέξτε από τις παρακάτω δραστηριότητες:

Τάξεις Α’-Β’-Γ’-Δ’:

α) Σκεφτείτε ένα αντικείμενο, μια έννοια, μια ενέργεια (ουσιαστικά και ρήματα, όπως θα λέγατε στο μάθημα της Γλώσσας) και περιγράψτε το στον συμπαίκτη σας ή στους υπόλοιπους της ομάδας με κινήσεις του σώματος, εκφράσεις του προσώπου σας και φωνή/ήχο (περίπου όπως κάνουμε στην Παντομίμα). 
Στη συνέχεια, αυτός που θα βρίσκει τι περιγράψατε, θα προσπαθεί να βρει και να περιγράψει με τον ίδιο τρόπο το αντίθετο από αυτό που εσείς περιγράψατε.

Παράδειγμα: ένας παίχτης περιγράφει τη λέξη καπέλο ή τη λέξη κάθομαι, ο επόμενος παίχτης θα πρέπει να φανταστεί πώς θα ήταν ένα ξε-καπέλο ή τι κάνουμε όταν ξε-καθόμαστε και να το περιγράψει με όλα τα εκφραστικά του μέσα.


β) Ζωγραφίστε τις φανταστικές λέξεις που δημιουργήσατε με το ξε-. Πώς θα έμοιαζε ένα ξε-καπέλο; Πώς θα έμοιαζε μια ξε-καρέκλα; Πώς θα κάναμε ξε-ποδήλατο και πώς κάνουμε μια ξε-βόλτα στην πόλη μας; (μπαίνουμε και λίγο στα χωράφια των εικαστικών).
γ) Σκεφτείτε αν κάνουν κάποιον ήχο τα “ξε-αντικείμενά” σας. Πώς ακούγονται;


Τάξεις Γ’-Δ’:

δ) Διαλέξτε ένα αγαπημένο σας παραμύθι. Αφηγηθείτε το όπως το ξέρετε και στη συνέχεια αφηγηθείτε το βάζοντας το ξε- μπροστά σε όσες περισσότερες λέξεις μπορείτε. Φτιάξτε, με λίγα λόγια, το δικό σας ξε-παραμύθι..


Μερικά παραδείγματα λέξεων:

καπέλο / ξε-καπέλο, σχολείο / ξε-σχολείο, κιθάρα / ξε-κιθάρα, ουρανός / ξε-ουρανός, θάλασσα / ξε-θάλασσα, ποδήλατο / ξε-ποδήλατο, εκδρομή / ξε-εκδρομή, δάσος / ξε-δάσος, παράθυρο / ξε-παράθυρο, αγκαλιά / ξε-αγκαλιά, τραγουδάω / ξε-τραγουδάω, μάγος / ξε-μάγος κ.ο.κ.

Γράψτε μας λεξούλες και ξε-λεξούλες, ιστορίες και ξε-ιστορίες που φτιάξατε. 

Κοινοποιήστε ζωγραφιές ή άλλες εργασίες που επιλέξατε να κάνετε.

Ελπίζω να περάσετε όμορφα.
Πολλά φιλιά από την κυρία της θεατρικής αγωγής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου